Höst!

Nu är det höst. Ingen tvekan. Hon har kommit med den friska luften, den kyliga tempraturen, det snygga nya modet och dom vackra röd,bruna färgerna. Solen skiner himlen är klar blå, träden färgglada i massa gula nyanser, bilarna frostiga och på morgonen när jag gick till skolan kom det rök från min mun, händerna är kalla, nästippen lätt röd men min randiga stora halsduk värmer halsen.
Själv älskar jag hösen. Det känns som om man mår så bra när det är höst. Luften är lätt att andas, allt är så vackert och plus alla snygga höst kläder.
Bild tagen av Janne Andersson.
Idag hade lärarna någon speciell utbildning så alla klasser fick halv studiedag. Det var jätte härligt slutade halv 2 istället för tio över 3.
Just nu sitter jag och njuter med en stor skål vindruvor i knät. Men tyvärr måste njutningen avslutas snart för det är dags att plugga. PLUGGA PLUGGA PLUGGA! Viktigt men tråkigt!
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0