TUR I OTUREN

Okej förutom att jag kom med idag så var idag en så kallad KATASTROFAL dag!
Det började med ... Vaknade typ 11 med värdens huvudvärk och Niki ringer och säger att Audition börjar 12 istället  för 15:30. Så jag får panik anfall och typ slänger på mig de första bästa kläderna äter frukost, borstar tänderna och hinner inte sminka mig eller något annat.
När jag kommer dit är ingen där.
Dansskolan var stängd sen kommer Elsa som också trodde att allt började 12 sen kommer Niki och Isabelle.
Men ingen mer kommer.
Då kommer vi på att allt började ju 15:30.
Och det är bara vi 4 som missuppfattat allt.
Alla bor typ jättelångt ifrån och har inga pengar så vi har inget att göra och hänger i Dansskolans källare typ 2 timmar.
Sen hittar Elsa 12 kronor så vi går till mataffären som ligger någon bit från dansen.
Där hänger vi 1 timme och så kommer pappa med pengar till mig, så köpte godis och risifrutti.
Och där tappar jag ju såklart bort ena min Lovika vante "med all otur som jag hade idag".
När det var en halv timme kvar går vi tillbaka till dansen och hänger där de sista 30 min.
Sen är det dags för Audition. Allt går bra och så men sen!
SLÅR JAG I MIN FOT och typ kan knappt dansa, jag failade typ på piruetterna och sen får jag en sticka i handen. När jag ska öppna min loka flaska sprutar det rakt ut i hela danssalen och sen kom beskedet....
JAG, MED ALL DENNA OTUR! SÅ TROTS DET, GICK JAG VIDARE! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0