Sett film och bakat med Alex!

Hejsan hoppsan, läsarna!
Idag har jag varit med Alexandra, vi satt först och snacka- om allt som hänt under sommarn. Sen gjorde vi lunch "Varma mackor".  Efter att tryckt i oss några mackor såg vi Pretty woman, en timme senare bakade vi as goda choklad kärleksmums/muffins!

Recept på Mocka Muffins À la A-H:
Sätt ugnen på 175grader
Smeten:
3 dl socker
1 1/4 dl vetemjöl
1 1/2 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
1/2 tsk kanel
1 krm salt
3-4 msk kakao
Rör ihop allt det...
Tillsätt
2 ägg
100 g smör
Blada ihop allt till en smet och sätt i så mycket smet som önskas i söta muffin formar ;)
Glasyr:
Smält i mikro eller kastrull
1 msk smör
1 dl mjölk
7 rutor mörk eller ljus choklad
rör om till du inte ser några klumpar ta bort/ut fatet ur mikron eller kastrullen från plattan
häll i
1 dl potatismjöl
3 msk florsocker
2 tsk vaniljsocker
rör om...
Häll över lite glasyr på varje muffin och strö sedan över kokosflingor :)
Sätt i ugn 10 min sen ta en gaffel och gör små hål i dom kladdiga mocka muffinsarna sätt dom i frysen 5 min sen... Wola! Färdiga! Serveras med ett stort glas mjölk.
Recept gjort av mig och alexandra, jag lovar vi hade ingen recept bok eller något!
Aja ikväll ska jag vara med Emma, Fabbe, björn, gustaf och kanske andrea&linn.
Det kommer bli super mysigt, för det ska tydligen åska o regna ikväll (Älskar det, så mysigt)
Puss
Haha här har vi dom två bagarna Alexandra och Hedda!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0